Přírodní zahrada s výukovými centry vybudována v roce 2018-2019
Záměr rekonstrukce přírodní zahrady směřoval k rozšíření vzdělávací nabídky a dalším alternativním činnostem dětí. Ve spolupráci se zřizovatelem byl podán projekt vyhlášen Státním fondem životního prostředí ČR, který byl podpořen finanční částkou 500 000 Kč se spoluúčastí zřizovatele 455 138 Kč. Podpora směřovala na zkvalitnění technického a didaktického zázemí pro výuku a výchovu ve venkovním prostředí MŠ. Vybudovaná výuková centra dětem umožňují přirozené učení.
Pěstitelská a chovatelská zóna umožňují dětem přímý kontakt s přírodou prostřednictvím péče o rostliny či zvířata. Děti během pečování o záhonky a keře poznávají principy růstu rostlin, jejich ošetřování a zužitkování. Motýlí zahrádka s kvetoucími trvalkami umožňuje dětem pozorovat život nejen housenek a motýlů, ale i ostatního hmyzu.
Edukativním záměrem meteorologické stanice je seznamování se se změnami počasí, pozorování větru, mračen apod.
Mezi další centra patří výtvarný ateliér a laboratoř. V obou centrech děti rozvíjí svoji tvořivost a fantazii. Ve výtvarném ateliéru děti využívají nejen běžné výtvarné pomůcky, jako jsou pastelky či křídy, ale také přírodní materiály (hlína, listy, klacíky…). K tomuto centru patří také tkalcovský stav. V laboratoři děti rozvíjí také logiku při sestavování různých hadiček, kádinek a trychtýřů tak, aby mohly pozorovat chování vody a její další vlastnosti.
Praktické zkušenosti při práci se skutečným nářadím a materiálem děti získávají v pracovní dílně. Toto centrum je přímo propojeno s polytechnickým vzděláváním předškolních dětí.
V druhé části zahrady mají děti k dispozici dopravní hřiště, které je využíváno k jízdě na odrážedlech, koloběžkách či tříkolkách. Děti se zde seznamují se silničním provozem – s dopravními značkami a dopravním značením (směr jízdy), učí se také bezpečnosti a ohleduplnosti – ať už jako řidiči vozidla či chodci.